Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
I. Všeobecná ustanovení
1.Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“ nebo „VOP“)
jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a platí
pro nákup v internetovém obchodě společnosti M+H, Míča a Harašta s.r.o.,
IČ: 25504053, DIČ: CZ25504053, se sídlem Terronská 19, 160 00 Praha 6,
zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v oddíle C, vložka
78812 . Jsou zveřejněny na internetové stránce
společnosti https://www.vodnar.cz
Údaje prodávajícího jsou následující:
M+H, Míča a Harašta s.r.o., IČ: 25504053, DIČ: CZ25504053 se sídlem se sídlem Terronská 19, 160 00 Praha 6
e-mailová adresa: poradna@vodnar.cz, tel.: +420 516 428 868
poštovní adresa pro doručování: Brněnská 2430/21b, 678 01 Blansko
adresa pro doručování elektronické pošty: poradna@vodnar.cz
kontaktní údaje:
(dále jen „prodávající“ nebo „společnost M+H, Míča a Harašta s.r.o.,“)
2. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a
fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost
jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“)
prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na
internetové adrese https://www.vodnar.cz
(dále je „internetový obchod“).
3. Právní vztahy neupravené těmito VOP se řídí českým právem, konkrétně zákonem
č.89/2012 Sb., občanským zákoníkem (dále jen „ObčZ“) v platném znění a zákonem
č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů (dále jen
„zákon o ochraně spotřebitele“).
4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy.
Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto
obchodních podmínek.
Uzavřením smlouvy kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, jejich obsah
je mu znám a že s nimi souhlasí. VOP jsou nedílnou součástí uzavřené kupní
smlouvy.
II. VYMEZENÍ POJMŮ
Kupní smlouva je nejen kupní smlouva, ale i smlouva uzavíraná se spotřebitelem.
Prodávajícím je podnikatel - právnická osoba, která při uzavírání a plnění
smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to
podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává
kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.
Zákazníkem našeho internetového obchodu je kupující. Vzhledem k platné právní
úpravě se rozlišuje kupující, který je spotřebitelem, a kupující, který
spotřebitelem není.
Kupující spotřebitel nebo jen spotřebitel je osoba, která při uzavírání a
plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
Je to fyzická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem
než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami. Mezi prodávajícím a
spotřebitelem se právní vztahy řídí právní úpravou obsaženou v ust. § 1810 a
násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku a zákonem o ochraně
spotřebitele.
Kupující, který není spotřebitelem (dále jen “kupující nikoli spotřebitel“), je
osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo
jiné podnikatelské činnosti a která nakupuje výrobky či užívá služby za účelem
svého podnikání s těmito výrobky nebo službami.
III. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
1. Webové rozhraní obchodu obsahuje seznam zboží nabízeného prodávajícím k
prodeji, a to včetně uvedení cen jednotlivého nabízeného zboží. Ceny nabízeného
zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících
poplatků, konečná cena zboží včetně DPH je uvedena vkošíku při sumarizaci.
Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy
jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena
možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných
podmínek. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených
s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním
zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží
doručováno v rámci území České republiky.
2. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém
rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
- objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického
nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
- způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení
objednávaného zboží a
- informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako
„objednávka“).
3. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a
měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost
kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky.
Před potvrzením objednávky je kupující vždy informován o celkové a konečné
částce k úhradě. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko
„Potvrdit objednávku“. Řádně vyplněná a prostřednictvím internetového
obchodu https://www.vodnar.cz odeslaná objednávka kupujícího je závazným návrhem na uzavření kupní
smlouvy s prodávajícím. Odesláním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil
a souhlasí s těmito obchodními podmínkami ( příp. i reklamačním řádem)
4. Je-li kupujícím spotřebitel, návrhem na uzavření kupní smlouvy je umístění
nabízeného zboží prodávajícím na stránkách https://www.vodnar.cz. Kupní smlouva vzniká odesláním objednávky
kupujícím – spotřebitelem a přijetím objednávky prodávajícím. Prodávající
potvrdí neprodleně obdržení objednávky ve smyslu § 1827 odst. 1 občanského
zákoníku prostřednictvím e-mailu na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím v
objednávce,
přičemž toto potvrzení není akceptací návrhu na uzavření kupní smlouvy. Samotná
kupní smlouva je uzavřena akceptací návrhu na uzavření kupní smlouvy ze strany
prodávajícího, přičemž za akceptaci se považuje odeslání zboží ze strany
prodávajícího kupujícímu nebo výslovná akceptace návrhu na uzavření kupní
smlouvy ze strany prodávajícího prostřednictvím e-mailu.
5. Není-li kupujícím spotřebitel, návrhem na uzavření kupní smlouvy je odeslaná
objednávka zboží kupujícím a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem
doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s tímto jeho návrhem.
6. Kupní smlouva se uzavírá v českém jazyce. Kupní smlouva je po uzavření
archivována pouze po dobu nezbytně nutnou pro její vyřízení, přičemž po tuto
dobu je možné ji na písemnou žádost spotřebitele zpřístupnit. Měnit objednávku
a opravovat chyby lze do okamžiku předání zboží k odeslání.
7. V případě, že kupující chce zrušit objednávku na zboží, které bylo pro něj
speciálně po dohodě objednáno, je stanoven storno poplatek ve výši 50 % z kupní
ceny zboží.
IV. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako
spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit.
2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů
• ode dne převzetí zboží,
• ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik
druhů zboží nebo dodání několika částí
• ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná
opakovaná dodávka zboží.
3. Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
• poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným
souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před
uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na
odstoupení od smlouvy,
• o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního
trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro
odstoupení od smlouvy,
• o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho
osobu,
• dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po
dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
• dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z
hygienických důvodů jej není možné vrátit,
• dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s
předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení
od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém
případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
• v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
4. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat
prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
5. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k
odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy
zašle kupující na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v
těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně
přijetí formuláře.
6. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží
do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené
s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být
vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
7. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně,
nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky
včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem.
Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen
tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
8. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který
prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve
výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
9. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit
přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo
prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
10. Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a
neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé
na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího
na vrácení kupní ceny.
11. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání
zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží
přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího
prostřednictví emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od
oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně
nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným
způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.
V. INFORMACE O ZBOŽÍ A CENÁCH
1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních
vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu.
Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících
poplatků a nákladů za vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže
být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu,
po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje
sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
2. Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je
informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu
ohledně tohoto zboží.
3. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s
balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním
zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží
doručováno v rámci území České republiky.
4. Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se
prodávající s kupujícím jinak.
VI. ZÁKAZNICKÝ ÚČET
1. Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může
kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu
může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také
bez registrace.
2. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující
povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském
účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené
kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím
považovány za správné.
3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem.
Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k
přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné
zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
4. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když
kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující
poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.
6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný
nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a
softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a
softwarového vybavení třetích osob.
VII. PLATEBNÍ PODMÍNKY A DODÁNÍ ZBOŽÍ
1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může
kupující uhradit následujícími způsoby:
• bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č.: 2107456293/2700,
vedený u UniCredit Bank
• bezhotovostně platební kartou
• bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím platební brány
Comgate,
• dobírkou v hotovosti při předání zboží,
• v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru v provozovně,
• v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru výdejně zásilek.
2. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady
spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno
výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
3. V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V
případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14 dnů od uzavření kupní
smlouvy.
4. V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle
pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
5. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu
splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
6. Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou
platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
7. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu
účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v
případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin
8. Zboží je kupujícímu dodáno:
• na adresu určenou kupujícím objednávce
• prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou kupující určil,
• osobním odběrem v provozovně prodávajícího
9. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.
10. Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží
jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V
případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku
kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto
způsobem dopravy.
11. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené
kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V
případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně
nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit
náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným
způsobem doručení.
12. Kupující má povinnost u objednaného zboží ihned při doručení překontrolovat
neporušenost obalu, a zda zásilka nevykazuje zjevné znaky poškození. V případě
zjištění poškození je třeba neprodleně sepsat zápis s přepravcem. V případě
shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí
kupující zásilku od přepravce převzít. Pokud kupující zjistí poškození či jiné
nesrovnalosti až po převzetí zásilky, je povinen neprodleně kontaktovat
prodávajícího emailem nebo telefonicky, nejpozději do 48 hodin od doručení, aby
bylo možno poškození uplatňovat u přepravce. Včas neoznámené reklamace nebudou
uznány! Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že obal zásilky obsahující
zboží byl neporušen. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží
doručovat opakovaně nebo jiným způsobem než bylo uvedeno v objednávce, je
kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp.
náklady spojené s jiným způsobem doručení.
13. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je
odeslán na emailovou adresu kupujícího.
14. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za
zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za
nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem
převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v
rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
VIII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
1. Odpovědnost prodávajícího za
vady se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem.
2. Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v době uvedené
na obalu zboží nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě nebo v připojeném
návodu. Za vadné se považuje zejména zboží, které nemá obvyklé či prezentované
vlastnosti, neslouží svému účelu, neodpovídá požadavkům právních předpisů či
nebylo dodáno ve sjednaném množství. Prodávající upozorňuje, že zvýšenou citlivost
či případ alergické reakce na dodané zboží nelze samu o sobě považovat za vadu
zboží. Obrázky zboží v internetovém obchodě mají ilustrativní charakter a
nepředstavují závazné zobrazení vlastností zboží (obal zboží se může například
lišit z důvodu změny obalu výrobcem).
3 .Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží
převzal:
• má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové
vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával
s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
• se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke
kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
• zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,
byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
• je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
• zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
4. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se
za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit
právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců
od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na
vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho
obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo
opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z
povahy zboží.
5. Záruka se nevztahuje na vady vzniklé opotřebením způsobeným obvyklým
užíváním zboží, chybnou obsluhou, neodborným nebo neoprávněným zásahem, jakož i
použitím, údržbou či instalací, které jsou v rozporu s uživatelskou příručkou.
Rovněž nebude záruka uznána v případě poškození způsobeného nadměrným a
nevhodným užíváním, vniknutím cizích látek (prachu, vody, atd.) do zboží. Na
zboží, které bylo dodáno v uzavřeném obalu a bylo z něho kupující vyňato, se
záruka nevztahuje z hygienických důvodů.
6. Záruční doba začíná běžet převzetím zboží zákazníkem, a tato se případně
dále prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. Dojde-li k
výměně zboží, počíná běžet nová záruční doba.
7. Kupující při uplatnění záruky má právo na, jde-li o:
•vadu odstranitelnou: právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo
na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady
neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny
nebo odstoupit od kupní smlouvy
•vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného
zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy
•vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící
řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní
smlouvy
•jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, právo na přiměřenou
slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy,
8. Neoznámil-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.
9. Práva z vady se uplatňují u prodávajícího na této adrese: M+H, Míča a
Harašta s.r.o. Terronská 19, 160 00 Praha 6
10. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí §
1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č.
634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a reklamačním řádem prodávajícího.
IX. PRAVDILA OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ
1. Prodávající zpracovává osobní údaje Kupujícího v souladu s nařízením EU č.
2016/679 (dále jen “GDPR”) a právním předpisy České republiky.
2. Prodávající vystupuje jako správce osobních údajů. Osobní údaje budou
zpracovány za účelem naplnění smluvního vztahu mezi prodávajícím a kupujícím a
za účelem přímého marketingu (zejména zasílání obchodních sdělení). Zákonným
důvodem zpracování je plnění smlouvy, plnění právních povinností a oprávněný
zájem (přímý marketing). Osobní údaje mohou být také předány v zabezpečené
formě (hashovacím algoritmem) třetím stranám za účelem zpřesnění měření
marketingových aktivit.
3. Osobní údaje kupujícího budou zpracovány v rozsahu: jméno a příjmení, sídlo,
emailová adresa, telefonní číslo, identifikační číslo a daňové identifikační
číslo.
4. Prodávající pro plnění smlouvy používá služeb subdodavatelů jakožto zpracovatelů, zejména poskytovatele a správce objednávkového software, poskytovatele účetního software a poskytovatele mailingových služeb (osobní údaje jsou ukládány v EU i mimo EU). Subdodavatelé jsou prověřeni z hlediska bezpečného zpracování osobních údajů. Prodávající a subdodavatelé uzavřeli smlouvu o zpracování osobních údajů, dle které subdodavatelé odpovídají za řádně zabezpečení fyzického, hardwarového i softwarového perimetru, a tedy nesou vůči kupujícímu přímou odpovědnost za jakýkoli únik či narušení osobních údajů.
5. Prodávající přijal právní,
organizační a technická opatření pro ochranu zpracovávaných osobních údajů
tak, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k údajům, k
jejich změně, zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich jinému
neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití a aby byly personálně a
organizačně nepřetržitě po dobu zpracovávání údajů zabezpečeny veškeré
povinnosti zpracovatele osobních údajů, vyplývající z právních předpisů.
6. Poskytování osobních údajů je zákonným i smluvním požadavkem.
7. Osobní údaje klienta budou zpracovávány po dobu plnění smlouvy a zákonných
lhůt. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným
způsobem.
8. Kupující má právo požadovat od Prodávajícího přístup ke svým osobním údajům
dle čl. 15 GDPR, opravu osobních údajů dle čl. 16 GDPR, popřípadě omezení
zpracování dle čl. 18 GDPR. Uživatel má právo na výmaz osobních údajů dle čl.
17 odst. 1 písm. a), a c) až f) GDPR. Dále má uživatel právo vznést námitku
proti zpracování dle čl. 21 GDPR a právo na přenositelnost údajů dle čl. 20
GDPR. Uvedená práva lze uplatňovat a jakékoli dotazy k ochraně osobních údajů
lze posílat na poradna@vodnar.cz. V případě, že se kupující domnívá, že bylo porušeno
jeho právo na ochranu osobních údajů, má právo podat stížnost u Úřadu pro
ochranu osobních údajů k www.uoou.cz).
9. Prodávající používá v rámci zvyšování kvality služeb, personalizace nabídky, sběru anonymních dat a pro analytické účely ve své prezentaci tzv. soubory cookie. Používáním webového rozhraní souhlasíte s použitím zmíněné technologie.
10. Komu mohou být vaše osobní údaje poskytnuty:
- zpracovatelům, kteří poskytují dostatečné záruky technického a organizačního zabezpečení ochrany osobních údajů, se kterými má pojistitel uzavřenou smlouvu o zpracování osobních údajů (zejm. distributoři pojištění, asistenční služby, samostatní likvidátoři, call centra);
- jiným pojišťovnám nebo asociaci pojišťoven za účelem prevence a odhalování pojistného podvodu a dalšího protiprávního jednání v souladu se zákonem o pojišťovnictví;
- zajistitelům a zajistným makléřům
- poskytovatelům provozních služeb – IT technologií ke zpracování osobních dat, specializovaných služeb (právní, konzultantské, finanční, administrativní, HR atd.);
- subjektům, u kterých nám poskytnutí údajů ukládá zákon, např. soudům, orgánům činným v trestním řízení, České kanceláři pojistitelů, České národní bance, správci daně, exekutorům, insolvenčním správcům a dalším);
- dalším subjektům, pokud je to nezbytné pro ochranu práv a právem chráněných zájmů pojistitele (např. soudům, exekutorům, soudním komisařům apod.);
- ostatním členům skupiny VIGO pro zajištění interních administrativních funkcí;
- s vaším souhlasem mohou být vaše osobní údaje poskytnuty případně i dalším subjektům.
X. SDĚLENÍ PRODÁVAJÍCÍHO KUPUJÍCÍMU PŘED UZAVŘENÍM SMLOUVY
1. Kupující odesláním objednávky potvrzuje, že ve smyslu § 1810 a následující
NOZ obdržel od prodávajícího před uzavřením smlouvy jasné a srozumitelné
informace požadované zákonem, a to:
- totožnost prodávajícího, popř. telefonní číslo nebo adresu pro doručování
elektronické pošty nebo jiný kontaktní údaj,
- způsob platby a způsob dodání plnění,
- údaje o právech vznikajících z vadného plnění, jakož i o právech ze záruky a
další podmínky pro uplatňování těchto práv.
2. Kupující odesláním objednávky dále potvrzuje, že ve smyslu § 1820 a
následující NOZ obdržel od kupujícího před uzavřením smlouvy distančním
způsobem jasné a srozumitelné informace požadované zákonem, a to:
- náklady na prostředky komunikace na dálku, pokud se liší od základní sazby,
- údaje o případné povinnosti zaplatit zálohu nebo obdobnou platbu, je-li
vyžadována,
- podmínky, lhůtu a postupy pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy,
lze-li ho využít, jakož i formulář na odstoupení od smlouvy,
- údaj o existenci, způsobu a podmínkách mimosoudního vyřizování stížností
spotřebitelů včetně údaje, zda se lze obrátit se stížností na orgán dohledu
nebo státního dozoru.
XI.
DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové
rozhraní obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským
právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by
mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít
programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu.
Kupující není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat
mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní
vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné
užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího
a který je v souladu s jeho určením.
XII. Doručování
1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat
prostřednictvím elektronické pošty.
2. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenu v
těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na
emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
XIII. Mimosoudní řešení sporů
1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná
Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20
869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející
se na internetové adrese https://adr.coi.cz/cs. je možné využít při řešení sporů mezi
prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15,
120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského
parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských
sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES
(nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění.
Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský
úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad
dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
XIV. Závěrečná ustanovení
1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řádá výlučně českým
hmotným právem. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek,
pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou
dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
Použití Úmluvy OSN o mezinárodní koupi zboží se tímto výslovně vylučuje.
2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve
smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
3. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k
obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga
a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat,
upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu
prodávajícího.
4. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích
osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho
určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které
by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost,
která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či
neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový
obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení
takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765
odst. 2 občanského zákoníku.
6. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v
elektronické podobě a není přístupná.
7. Smluvní ujednání stran v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními
těchto obchodních podmínek, která by s nimi byla v rozporu.
8. Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího postoupit svou pohledávku
vůči prodávajícímu vyplývající z kupní smlouvy na třetí osobu.
9. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Dnem jejich
zveřejnění se ruší platnost předchozích obchodních podmínek.
Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti
předchozího znění obchodních podmínek.
10. V případě, že by některé ustanovení smlouvy nebo těchto obchodních podmínek
bylo shledáno částečně nebo úplně neplatným, není tím dotčena platnost
ostatních ustanovení obchodních podmínek. Namísto neplatného ustanovení bude
platit za dohodnuté takové ustanovení, které bude nejblíže odpovídat smyslu a
účelu neplatného ustanovení.
11. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění a jsou
rozhodné pro veškeré objednávky učiněné v tento den a později.
12. Přílohou těchto obchodních podmínek je „Vzorové poučení o právu na
odstoupení od smlouvy „ a „vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy „ podle
nařízení vlády č. 363/2013 Sb.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1. května 2024. M+H,
Míča a Harašta s.r.o.
Vzorové poučení o právu na
odstoupení od smlouvy
( podle nařízení vlády č. 363/2013 Sb.).
1. Právo odstoupit od smlouvy
1.1 Do 14 dnů máte právo jako spotřebitel odstoupit od této smlouvy bez udání důvodu.
1.2 Máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne následujícího po dni uzavření smlouvy a v případě uzavření kupní smlouvy, kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezmete zboží. U zboží dodané po částech se počítá převzetí poslední dodávky, u pravidelné opakované dodávky se počítá převzetí první dodávky zboží.
1.3 Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musíte o svém odstoupení od této smlouvy informovat společnost Alena Dubová, se sídlem Stráž 330, 348 05 Stráž u Tachova , IČ: 09826149, formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, nebo e-mailovou adresou (www.designbydub.cz). Můžete použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však Vaší povinností.
1.4 Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
1.5 Odstoupení od smlouvy se nevztahuje na zboží zhotovené na zakázkovou výrobu.
2. Důsledky odstoupení od smlouvy
2.1 Pokud odstoupíte od této smlouvy, vrátíme Vám bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám došlo Vaše oznámení o odstoupení od smlouvy, všechny platby, které jsme od Vás obdrželi, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání námi nabízený). Pro vrácení plateb použijeme stejný platební prostředek, který jste použil(a) pro provedení počáteční transakce, pokud jste výslovně neurčil(a) jinak. V žádném případě Vám tím nevzniknou další náklady. Platbu vrátíme až po obdržení vráceného zboží.
2.2 Ponesete přímé náklady spojené s vrácením zboží. Odpovídáte pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti. Nárok na náhradu škody za snížení hodnoty zboží jsme oprávněni jednostranně započíst proti Vašemu nároku na vrácení kupní ceny.
2.3 Pokud jste požádal(a), aby poskytování služeb začalo během
lhůty pro odstoupení od smlouvy, zaplatíte nám částku úměrnou rozsahu
poskytnutých služeb do doby, kdy jste nás informoval(a) o odstoupení od
smlouvy, a to v porovnání s celkovým rozsahem služeb stanoveným ve smlouvě.
1. Právo odstoupit od smlouvy
---------------------------------------------------------------------------------------------
1.1 „Do 14 dnů máte právo odstoupit od této smlouvy bez udání důvodu.“
---------------------------------------------------------------------------------------------
1.2 „Máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne
následujícího po dni (...)“
Vložte na místo vynechaného textu jeden z textů dále uvedených v uvozovkách:
a) „uzavření smlouvy“,
b) v případě uzavření kupní smlouvy: „,kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba
(jiná než dopravce) převezmete zboží.“,
c) v případě uzavření smlouvy, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo
dodání několika částí: „ ,kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba (jiná než
dopravce) převezmete poslední dodávku zboží.“, nebo
d) v případě uzavření smlouvy o pravidelné dodávce zboží po stanovenou dobu: „,
kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezmete první
dodávku zboží.“.
---------------------------------------------------------------------------------------------
1.3 „Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musíte o svém
odstoupení od této smlouvy informovat (vložte Vaše jméno a příjmení, obchodní
firmu/název, adresu sídla a případně Vaše telefonní a faxové číslo a e-mailovou
adresu) formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným
prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, faxem nebo e-mailem). Můžete
použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však Vaší
povinností.“
Pokud na Vašich internetových stránkách nabízíte spotřebiteli možnost
elektronicky vyplnit a odeslat informaci o odstoupení od smlouvy, vložte toto:
„Na naší webové stránce (https://www.vodnar.cz) můžete rovněž elektronicky
vyplnit a odeslat formulář pro odstoupení od smlouvy nebo jakékoliv jiné
jednoznačné prohlášení. Využijete-li této možnosti, obratem Vám zašleme
potvrzení o přijetí tohoto oznámení o odstoupení od smlouvy.“.
---------------------------------------------------------------------------------------------
1.4 „Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje odeslat
odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.“
---------------------------------------------------------------------------------------------
2. Důsledky odstoupení od smlouvy
---------------------------------------------------------------------------------------------
2.1 „Pokud odstoupíte od této smlouvy, vrátíme Vám bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám došlo Vaše oznámení o odstoupení od
smlouvy, všechny platby, které jsme od Vás obdrželi, včetně nákladů na dodání
(kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného způsobu dodání,
který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání námi nabízený). Pro
vrácení plateb použijeme stejný platební prostředek, který jste použil(a) pro
provedení počáteční transakce, pokud jste výslovně neurčil(a) jinak. V žádném
případě Vám tím nevzniknou další náklady.“
V případě uzavření kupní smlouvy, v níž nenabízíte, že při odstoupení od
smlouvy vyzvednete zboží, vložte toto: „Platbu vrátíme až po obdržení vráceného
zboží nebo prokážete-li, že jste zboží odeslal(a) zpět, podle toho, co nastane
dříve.“.
---------------------------------------------------------------------------------------------
2.2 Pokud spotřebitel obdržel zboží na základě smlouvy, vložte zde text
odpovídající jedné z následujících variant:
---------------------------------------------------------------------------------------------
a) Převzetí zboží
Pokud nabízíte, že zboží od spotřebitele převezmete: „Zboží vyzvedneme.“.
V opačném případě: „Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne,
kdy došlo k odstoupení od této smlouvy, zašlete zpět nebo je předejte na adrese
(vložte Vaše jméno a příjmení/obchodní firmu, název, adresu sídla, případně
jméno a příjmení, adresu osoby, která je oprávněna k převzetí zboží). Lhůta se
považuje za zachovanou, pokud nám odešlete zboží zpět před uplynutím 14 dnů.“.
b) Náklady spojené s vrácením zboží
Pokud nabízíte, že ponesete náklady spojené s vrácením zboží: „Náklady spojené
s vrácením zboží ponese (vložte Vaše jméno a příjmení/obchodní firmu, název,
adresu sídla).“.
V opačném případě: „Ponesete přímé náklady spojené s vrácením zboží.“.
Pokud ve smlouvě uzavřené na dálku nenabízíte, že ponesete náklady spojené s
vrácením zboží, a pokud toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou
poštovní cestou: „Ponesete přímé náklady spojené s vrácením zboží ve výši
(vložte částku) Kč.“.
Pokud nelze náklady na vrácení zboží rozumně vypočítat předem: „Ponesete přímé
náklady spojené s vrácením zboží. Maximální náklady jsou odhadované ve výši
(vložte částku) Kč.“.
Pokud v rámci smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory nelze zboží ze své
podstaty vrátit obvyklou poštovní cestou a v době uzavření smlouvy bylo dodáno
do domácnosti spotřebitele: „Zboží vyzvedneme na vlastní náklady.“.
c) Odpovědnost za snížení hodnoty vráceného zboží
„Odpovídáte pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím
jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi
zboží, včetně jeho funkčnosti.“
---------------------------------------------------------------------------------------------
2.3 V případě uzavření smlouvy o poskytování služeb nebo smlouvy týkající se
dodávek vody, plynu nebo elektřiny, pokud nejsou prodávány v omezeném objemu
nebo ve stanoveném množství, či tepla z dálkového vytápění, vložte toto: „Pokud
jste požádal(a), aby poskytování služeb nebo dodávky vody/plynu/elektřiny/tepla
z dálkového vytápění (nehodící se vymažte) začaly během lhůty pro odstoupení od
smlouvy, zaplatíte nám částku úměrnou rozsahu poskytnutých služeb do doby, kdy
jste nás informoval(a) o odstoupení od smlouvy, a to v porovnání s celkovým
rozsahem služeb stanoveným ve smlouvě.“.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Vzorový formulář pro odstoupení od
smlouvy
(vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit
od smlouvy)
Adresát:
Internetový obchod: www.vodnar.cz Vodnář
Společnost: M+H, Míča a Harašta s.r.o.
Se sídlem: Terronská 19, 160 00 Praha
IČ:25504053
DIČ: CZ25504053
E-mailová adresa: poradna@vodnar.cz
Oznamuji/oznamujeme ……………………………………………………, že tímto odstupuji/odstupujeme od smlouvy…… o nákupu tohoto zboží………………………….
Datum objednání …………………………. / datum obdržení …………………………
Jméno a příjmení spotřebitele ……………………………………………………
Adresa spotřebitele……………………………………………………
Telefonní číslo spotřebitele ……………………………………………………
E-mailová adresa spotřebitele ……………………………………………………
Podpis spotřebitele
……………………………………………………
Datum …………………………
V …………………………, Den …………………………
Oznámení o odstoupení od smlouvy
- Adresát: M+H, Míča a Harašta s.r.o., se sídlem Terronská 19, 160
00 Praha 6
- Oznamuji/oznamujeme(*), že tímto odstupuji/odstupujeme(*) od smlouvy o nákupu
tohoto zboží:
……………………………………………………….………………………………………..
- Datum objednání zboží: ………………..……………………………………………………
- Jméno a příjmení kupujícího spotřebitele/spotřebitelů: …………………………………….
- Adresa kupujícího spotřebitele/spotřebitelů: ………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………
- Číslo prodejního dokladu : …………………………………………………………………...
- Číslo objednávky : ……………………………………………………………………………
- Kupní cena má být vrácena :
(*) bezhotovostním převodem na bankovní účet číslo:
................................................ /........................
- Podpis kupujícího spotřebitele/spotřebitelů (pouze pokud je tento formulář
zasílán v listinné podobě):
……………………………………………..
- Datum
……………………………………………
(*) Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte.
Reklamační řád
Všeobecná ustanovení a vymezení pojmů
Tento reklamační řád platí pro nákup v internetovém obchodě společnosti M+H,
Míča a Harašta., IČ: 25504053 , DIČ: CZ25504053, se sídlem Terronská 19,
160 00 Praha 6 zapsané v obchodním
rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně v oddíle C, vložka 78812 .
Reklamační řád byl zpracován dle přísl. ustanovení zákona č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník a zákona č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele, ve
znění pozdějších předpisů a vztahuje se na zboží, u něhož jsou v záruční době
uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace“).
Zákazníkem našeho internetového obchodu je kupující. Vzhledem k platné právní
úpravě se rozlišuje kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v
rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, a kupující spotřebitel (
občan) . Záruční lhůta začíná běžet převzetím zboží kupujícím. Záruční doba je
různá podle druhu zboží a činí ….měsíců. V případě výměny zboží začíná běžet
nová záruční doba.
Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.
Za vady na zboží odpovídá prodávající, projeví-li se po dobu dvou let od dodání
zboží, nebo do data použitelnosti uvedeného na obale zboží. Za vadné se
považuje zejména zboží, které nemá obvyklé či prezentované vlastnosti, neslouží
svému účelu, neodpovídá požadavkům právních předpisů či nebylo dodáno ve
sjednaném množství. Prodávající upozorňuje, že zvýšenou citlivost či případ
alergické reakce na dodané zboží nelze samu o sobě považovat za vadu zboží.
Obrázky zboží v internetovém obchodě mají ilustrativní charakter a
nepředstavují závazné zobrazení vlastností zboží (obal zboží se může například
lišit z důvodu změny obalu výrobcem).
Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech stanovených
Zákonem. Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné od okamžiku, kdy je mu
doručeno prohlášení Kupujícího o odstoupení od smlouvy, pokud jsou splněny
všechny nutné zákonné podmínky. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od
počátku ruší a smluvní strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím
základě poskytly. V případě zrušení smlouvy z důvodu uplatnění práv plynoucích
z odpovědnosti za vady, vrací Kupující plnění, které mu poskytl Prodávající,
pouze v rozsahu, v jakém je to v dané situaci objektivně možné.
Vyřízení reklamace
Kupující ( spotřebitel) je povinen při převzetí zásilky provést kontrolu
zásilky s cílem zjistit, zda je obal neporušený a zda zásilka nevykazuje zjevné
znaky poškození. Pokud jsou při převzetí zásilky kupujícím zjištěny zjevné
znaky poškození, je povinen sepsat s přepravcem zápis o škodě. Kupující není v
takovém případě povinen zásilku převzít. Poškození zásilky při přepravě nahlásí
kupující prodávajícímu bez zbytečného odkladu. Pokud takto poškozenou zásilku
kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím
protokolu přepravce. Kupující si zároveň překontroluje počet balíků na
přepravním listě se skutečným počtem doručených balíků, které musí být
identické. V případě, že se počet balíků na přepravním listě neshoduje s počtem
balíků doručovaných, kupující přebere zásilku s výhradou v přepravním listě a
reklamaci nahlásí písemně prodávajícímu. Pokud tak neučiní, reklamace na
chybějící balík nebude uznána.
K vyřízení reklamace a dotazů ohledně reklamace používejte tento kontakt:
e-mail: poradna@vodnar.cz
telefon: +420 516 428 862
Reklamované zboží je potřebné zaslat na adresu: M+H, Míča a Harašta
s.r.o. Brněnská 2430/21b, 678 01 Blansko společně s vyplněným
reklamačním formulářem. Zboží je možné reklamovat i na kamenných prodejnách.
Nebude-li použit reklamační formulář, je potřeba uvést vadu zboží nebo jak se
vada projevuje, případně požadavek na způsob vyřízení.
O průběhu reklamace, zejména o jejím přijetí, vyřízení či zamítnutí bude
prodávající zákazníka informovat prostřednictvím e-mailových nebo textových
zpráv, či telefonicky.
Za situace, kdy je potřeba zboží zaslat prodávajícímu, si kupující ve vlastním
zájmu vede tak, aby zboží bylo zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího
obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy. Při uplatnění reklamace u
prodávajícího je třeba, aby byl vyhotoven reklamační formulář, který je uveden
v příloze tohoto reklamačního řádu.
Volbu způsobu reklamace má kupující.
O reklamaci rozhodne prodávající bezodkladně. Vyřízení reklamace včetně
odstranění vady nebude trvat déle než 30 dní. V opačném případě je zákazník
oprávněn odstoupit od kupní smlouvy. Pro dodržení uvedené lhůty je nezbytné,
aby zákazník poskytl potřebnou součinnost.
Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající
neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných
podkladů apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od
kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do
dodání vyžádaných podkladů kupujícím.
Servisní středisko po řádném vyřízení reklamace vyzve kupujícího k převzetí
opraveného zboží, popřípadě o zaslání opraveného zboží.
V případě odstoupení od kupní smlouvy či poskytnutí slevy z kupní ceny je
příslušná platba vrácena kupujícímu převodem na sdělený bankovní účet
nejpozději do 30 dnů od vyřízení reklamace.
V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených
nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může
kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí
záruční doby.
Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 1. května 2024. Změny reklamačního
řádu vyhrazeny.
Reklamační formulář
Bylo něco jinak, než jste si představovali?
Pokud ano, na začátek potřebujeme několik formalit. Prosím, sdělte nám:
Číslo objednávky (Faktury): ………………………………………….
Jméno a příjmení kupujícího / Firma: ……………………………….
Kontakt, pokud je jiný než v původní objednávce:…………………..
Který produkt reklamujete? (název nebo kód zboží)…………………..
Co je důvodem reklamace?
Vada produktu, popis vady:………………………………….
Doplňující informace: ……………………………………….
Jaký způsob řešení preferujete?
Dodání stejného zboží na náklady prodávajícího
Poukaz
Objednaný produkt chybí, konkrétně jde o:
Doplňující informace:
Dostali-li jste jiné zboží, než jste si objednali nebo pokud máte k reklamacím
jakékoliv dotazy, zavolejte nám na číslo +420 516 428 862 nebo napište na
e-mail:poradna@vodnar.cz a my Vám všechny případné dotazy zodpovíme.
Pokud nám společně s reklamací posíláte zboží, tak jej, prosím, zašlete na
adresu: M+H, Míča a Harašta
s.r.o.Brněnská 2430/21b, 678 01 Blansko
Děkujeme Vám za poskytnuté informace! Vše pro Vás vyřídíme co nejdříve a brzy se Vám ozveme.